kirjoitettiin omalle kellotaululle sivun 61 pohjalta (unohda vielä 24 tunnin kello):
Kysymys "Mitä kello on". Valitse sivun esimerkeistä toinen, jota itse käytät aktiivisesti. Toiseen riittää tunnistaminen
ilmaisut nach (yli), vor (vaille), halb (puoli) ja punkt (tasan)
ilmaisut 5 nach, 10 nach, 15 nach / Viertel nach, 20 nach 25 nach
ilmaisut 5 vor, 10 vor, 15 vor / Viertel vor, 20 vor, 25 vor
vapaaehtoisesti: tehtiin ilmaisut 5 vaille puoli = 5 vor halb, samalla periaatteella 5 yli puoli
harjoiteltiin kellonaikoja kellotaululla ja kynäviisareilla
käytiin läpi ilmaisut aamupäivästä yöhön (sivun alalaita)
gallup: Wann stehst du am Morgen auf? (Milloin nouset aamulla?)
Vastauksena um + kellonaika: um 4 = neljältä, um 5 = viideltä, um halb 6 = puoli kuudelta, jne
Tulokseksi tuli kaikkea kello neljän ja yhdeksän välillä...
kotitehtävät:
Ensi kerralla kertaamme, ei erillisiä kotitehtäviä. Meillä on erilaisia tehtäväpisteitä, joissa kierretään parin hengen ryhmissä.
Muutama kirjallinen piste
yksi kuuntelupiste
kaksi keskustelupistettä:
kioski, jossa tehtäväsi on käydä ostoksilla. Kioskin saksankielinen myyjä antaa suomeksi lapulla tilaamiesi tuotteiden nimen, jotta näet menikö oikein
haastattelupiste. Haastateltavana on saksankielinen mies. Tehtäväsi on esittää kysymyksiä: kotimaa, ikä, ammatti, miksi on suomessa, missä... Kaikkea mitä tulee mieleen.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen